17 خواص مهم و ضروری انبه

:  

مجله مراحم: انبه خیلی راحت می تونه پادشاه میوه ها باشه. این میوه با سرطان می جنگد، بدن رو قلیایی می کنه، به کاهش وزن کمک می کنه، دیابت رو تنظیم می کنه، به روند گوارش کمک می کنه، پوست تون رو تمیز می کنه و یه میان وعده کامله. دراین نوشته ۱۷ دلیل می بینین که به چه دلیل باید روزی یه انبه بخورین.

۱. با سرطان مقابله می کنه.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بازده، آنتی اکسیدان هایی مثل کوارسیتین، ایزوکوئرسیتین، آستراگالین، فیستین، گالیک اسید و متیل گالات موجود در انبه از بدن در برابر سرطان روده ی بزرگ، پستون، سرطان خون و پروستات مراقبت می کنه.

۲. کلسترول رو متعادل نگه می داره.
انبه دارای اندازه بالایی ویتامین ث، پکتین و فیبره که به کاهش سطح کلسترول سرم خون کمک می کنه. انبه تازه منبع غنی پتاسیمه- بخش مهمی از سلولا و مایعات بدن- که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کنه.

۳. پوست رو پاک می کنه.
انبه منافذ پوست رو باز می کنه و تازگی به پوست تون میده. این میوه با هر نوع پوستی موافق می شه. منافذ مسدودی که دلیل ایجاد جوش می شن، به وسیله این میوه از بین می رن. خیلی راحت یه انبه رو برشای نازک بزنین و اونا رو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست تون بذارین؛ بعد دوش بگیرین یا صورت تون رو بشورید و نتیجه رو ببینین.

۴. بدن رو قلیایی می کنه.
برابر با گزارش وب گاه نچرال هلث اسکول ( natural health school.com) انبه پر از اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریکه که از پایه به حفظ ذخیر ه قلیایی بدن کمک می کنه.

۵. به کاهش وزن کمک می کنه.
انبه دارای ویتامینا و مواد مغذی زیادیه که باعث می شن بدن احساس سیری کنه. هم اینکه، این میوه فیبردار روند گوارش بدن رو با سوزوندن کالری اضافی بهتر می کنه، و به کاهش وزن کمک می کنه.

۶. دیابت رو تنظیم می کنه.
نه فقط خود میوه بلکه برگای انبه بسیار واسه سلامتی به درد بخور هستن. واسه افراد گرفتار به دیابت، فقط ۵ یا ۶ برگ انبه رو تو یه ظرف بجوشونین، و اجازه بدین به مدت یه شب در آب خیس بخورند؛ صبح جوشونده رو صاف کنین و بخورین. این جوشونده سطح انسولین رو در بدن تون تنظیم می کنه.
انبه شاخص گلوکز پایینی داره (۴۱-۶۰) پس اگه کمی در خوردن اون زیاده روی کنین، سطح قند خون تون زیاد نمی شه.

۷. داروی تقویت غرایز جنسیه.
انبه مانند داروی مقوی غرایز جنسی عمل می کنه و هم اینکه “میوه عشق” نامیده می شه. انبه قدرت جنسی رو در مردان زیاد می کنه. ویتامین ای که به مقدار بسیار زیادی در انبه هست، به تنظیم هورمون های جنسی و افزایش میل جنسی کمک می کنه.

۸. از چشما مراقبت می کنه.
می دونستین که انبه پر از ویتامین آ است؟ یه فنجون انبه خرد شده ۲۵٪ از نیاز روزانه تون به ویتامین آ رو تامین می کنه. انبه دید چشم رو بهتر می کنه، با خشکی چشم مقابله می کنه و هم اینکه از شب کوری پیش گیری می کنه.

۹. به هضم غذا کمک می کنه.
انبه شامل آنزیم هاییه که به تجزیه پروتئین کمک می کنن. طبیعت فیبری انبه به روند هضم و حذف کمک می کنه. این میوه غنی از فیبر غذایی پریبیوتیک، ویتامین و مواد معدنیه.

۱۰. از گرمازدگی پیش گیری می کنه.
تابستون امسال وقتی که نور خورشید اذیت تون می کنه، خیلی راحت یه انبه رو در آبمیوه گیری ریز ریز کنین، کمی آب، و یه قاشق غذاخوری شکر یا عسل به اون اضافه کنین. این نوشیدنی فورا شما رو خنک و از گرمازدگی پیش گیری می کنه.

۱۱. سیستم ایمنی تون رو تقویت می کنه.
ترکیب فوق العاده ویتامین ث، ویتامین آ و ۲۵ نوع جور واجور از کاروتنوئیدها، سیستم ایمنی بدن شما رو سالم نگه می داره.

۱۲. می تونین اونو به عنوان اسکراب بدن استفاده کنین.
خمیری از انبه له شده، عسل و شیر درست کنین و اونو به عنوان اسکراب بدن استفاده کنین، پس از این کار احساس می کنین پوست تون لطیف و صاف شده.

۱۳. به بهتر شدن جمع کردن حواس و حافظه کمک می کنه.
مشغول مطالعه واسه امتحانات تون هستین؟ این میوه پر از گلوتامین اسید- یه پروتئین مهم واسه دقیق شدن و فوکوس کردن وحافظه- است. به کودکانی که در تمرکز واسه درس خوندن مشکل دارن انبه بدین.

۱۴. آهن بالایی واسه زنان داره

انبه پر از آهنه، از این رو راه حل طبیعی و عالی واسه کسانیه که گرفتار به کم خونی هستن. زنان یائسه و باردار می تونن فت و فراوون انبه بخورند تا همزمان سطح آهن و کلسیم شون زیاد شه.

۱۵. از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کنه.
در طب چینی، انبه ، یه میوه ترش و شیرین همراه با انرژی خنک کننده در نظر گرفته می شه که می تونه خطر تشکیل سنگ کلیه رو هم کم کنن.

۱۶. میان وعده مناسبیه.

به جای خوردن چیپش و کلوچه ناسالم، به چه دلیل از چند برش انبه لذت نبریم. شاید یکی از خوشمزه ترین میوه های خشک انبه باشه.

۱۷. مقوی معده است.
قبل از خواب، ۱۰ تا ۱۵ برگ انبه رو در آب گرم بندازین و درب ظرف رو ببندین. صبح روز بعد اونو صاف کنین و با معده خالی بخورین. این کار رو به طور مرتب بکنین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *