16 چاشنی و ادویه ای که به شما کمک می کنند به وزن دلخواه خود برسید. | تغذیه سالم

کاهش وزن این روزا به نگرانی خیلی از افراد تبدیل شده اما رژیم گرفتن هنوزم کاری سخت هستش. راحت ترین کاری که می تونین انجام بدین واسه اینکه به وزن دلخواه خود برسین، اینه که بدونین چه چاشنی و ادویه ای به وعده های غذایی خود اضافه کنین. بله درست شنیدین شما می تونین با مصرف ادویه جات، ترشی جات، سبزیجات و چاشنیای به درد بخور به وزن دلخواه خود برسین بدون اینکه تحت فشار رژیمای سنگین باشین.

۱. ریحان

ریحان ضد التهاب است. باعث کاهش نفخ شده و با استرس مقابله می کنه. هم اینکه با سم زدایی بدن موجب کاهش چربی در کبد می شه.

۲. فلفل مشکی

فلفل مشکی با چسبیدن به سلولای چربی جدیدی که بدن تولید می کنه با اونا به مقابله می پردازه و شما رو به وزن دلخواه تون میرسونه.

۳. هل

هل میتونه گرما بدن و سرعت متابولیسم رو زیاد کنه. دارای خواص ضد التهابیه و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنه. هم اینکه می تونه در برابر پیری سلولی مقاومت کنه.

۴. فلفل قرمز

فلفل قرمز که طبع بسیار گرمی داره به کاهش بافت چربی و کاهش سطح چربی خون کمک می کنه. اگه غذاهای تند و تیز رو دوست دارین شانس اینکه به وزن دلخواه خود برسین خیلی بیشتره.

۵. گشنیز

هم ساقه و هم برگ گشنیز غنی از آنتی اکسیدانه. هم اینکه می تونه به کاهش سطح کلسترول در خون کمک کنه علاوه بر اون مقادیر خیلی از ویتامینا مثل ویتامین A و K رو شامل می شه.

۶. دارچین

دارچین به تنظیم قند خون کمک می کنه. اشتها رو کم می کنه و به شما کمک می کنه سریع تر چربی بسوزونین و به وزن دلخواه خود برسین.

۷. میخک

میخک به کاهش قند خون کمک می کنه. هم اینکه در بهبود هضم غذا و بهینه سازی متابولیسم موثره.

۸. زیره

زیره دشمن بزرگ چربی حساب می شه. یه قاشق چای خوری از اون می تونه سه برابر همون اندازه، چربی بدن رو بسوزونه.

۹. دانه رازیانه

این ماده یک دیورتیک طبیعیه که با قدرت کامل به هضم غذا کمک می کنه. به طور کامل مشخصه که هضم درست در کاهش وزن و تناسب اندام موثره.

۱۰. سیر

سیر غنی از آنتی اکسیدانه و به رفع چربی شکم کمک می کنه. هم اینکه باعث کاهش کلسترول می شه که ممکنه خطر دچار شدن به مریضی قلبی رو کم کنه. علاوه بر همه اینا با روند پیری مقابله می کنه.

۱۱. زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابیه. می تونه قدرت زیادی به کارکرد روده ببخشد. هم اینکه دارای خاصیت ترموژنیکه که به سوخت و ساز بدن کمک می کنه.

۱۲. چای سبز

چای سبز با آنتی اکسیدانا و خواص ترموژنیک آغشته شده. هم اینکه باعث کم شدن اندازه چربی بدن می شه و واسه همینه که پزشکان در رژیمای غذایی خود بسیار اونو پیشنهاد می کنن.

۱۳. خردل

یه قاشق چای خوری از خردل می تونه متابولیسم بدن رو به مدت چند ساعت پس از خوردن غذا تا ۲۵% زیاد کنه.

۱۴. جعفری

جعفری غنی از ویتامین C هستش و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شه. یه منبع عالی بتاکاروتن و آنتی اکسیدانه که از بدن در برابر رادیکالای آزاد مراقبت می کنه. دارای خواص ضد التهابیه، ماهیچه های بدن رو آروم کرده و هضم رو راحت می کنه.

۱۵. زردچوبه

کورکومین ماده فعال موجود در زردچوبه است. کورکومین باعث کاهش چربی بدن و کاهش وزن می شه. یه عامل ضد التهابیه و مقاومت انسولین رو کم می کنه.

۱۶. فلفل سفید واسه رسیدن به وزن دلخواه

فلفل سفید درست مانند زردچوبه، دارای کورکومینه و اثرات به درد بخور اونو شامل می شه.

همونطور که می بینین این اودیه ها و چاشنیای کوچیک اثراتی باورنکردنی دارن. ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه در مورد اینا بسیار صدق می کنه. می تونین اونا رو به وعده های غذایی خود اضافه کنین و از اثر حیرت انگیزشان آخر لذت رو ببرین.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *