دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – راه و ترابری

عنوان :

مطالعه عومل موثر بر دید رانندگان و تاثیر این عوامل در ایمنی ترافیک جاده ها و بزرگراه ها

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
 
چکیده :
کشورمان ایران دارای بالاترین تعداد تصادفات خودروی جهان ، با در نظر داشتن اندازه ضریب نفوذ
خودرو می باشد. همه ساله تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خودرا در حوادث رانندگی از
دست می دهند . از این رو بایستی با انجام مطالعات علمی علت های اصلی وقوع و چگونگی پیشگیری
از وقوع تصادفات در کشورمان مورد مطالعه قرار گیردعوامل و فاکتور های انسانی محیطی ،
خودوریی مورد مطالعه قرار می گیرند و در شاخه عوامل و فاکتور های انسانی از زمان جمع
آوری اطلاعات مرتبط با حوادث رانندگی همواره عدم وجود تمرکز دیداری و موراد مشابه  آن
به عنوان مهمترین موردها مطرح  در بحث ایمنی رانندگی مطرح بوده و هستند . به دلیل ماهیت
دیداری اقدام رانندگی و تاثیر پذیری زیاد دید از عوامل خارجی ، هدف اصلی انجام این پروژه
مطالعه پیش نیاز ها و عوامل موثر بر توجه و ادراک دیداری  تاثیر این عوامل بر  چگونگی اجرای
اقدام رانندگی می باشد . با در نظر داشتن  نیاز کشورمان  در بحث های مرتبط با تدوین آیین نامه
های رانندگی کوشش شده تا این پژوهش در سطح یک پژوهش مرجع برای تعیین عوامل فوق
انجام گردد .
در این پژوهش رفتار های دیداری و عملکردی رانندگان با بهره گیری از روش ردیابی حرکت چشم
در سطوح مختلف تجربه رانندگی مورد مطالعه قرار می گیرند . برای مطالعه بهتر موضوع از
متغیر های مانند ، سطوح مختلف پیچیدگی اقدام رانندگی و شناسایی محرک ، بهره گیری و
کوشش شده تا تاثیر بهره گیری از تلفن همراه  در هنگام رانندگی ، در ایمنی رانندگان مورد مطالعه
قرار گیرد .
با در نظر داشتن فقدان تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای انجام آزمایشات مورد نیاز در داخل کشور
، برای مطالعه و نتیجه گیری از داده های بدست آمده  از  ازمایش های دانشگاه ایالتی امریکا
بهره گیری شده می باشد . در آزمایشهای این دانشگاه از روش ردیابی حرکت چشم برای جمع آوری
داده ها  بهره گیری می گردد . نتایج آزمایشات نشان می دهد که رانندگان کم تجربه بیشتر به
سطح داشبورد خودرو توجه و تمرکز می نماید اما رانندگان با تجربه بیشتر به سمت جلو و
مرکز توجه می نمایند . بهره گیری از تلفن همراه در هنگام رانندگی باعث افزایش پنجاه و پنج
درصدی انجام خطاهای هنگام رانندگی نسبت به رانندگی در شرایط  عادی می گردد . شرکت
کنندگان کم تجربه در حدود 40 درصد در مقایسه با رانندگان با تجربه مدت زمان طولانی تری را
در هنگام رانندگی بدون نگاه کامل کردن سپری می نمایند .
تعداد صفحه :136
قیمت : 14700 تومان

***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد: تحلیل هیدرودینامیکی سکوی نیمه شناور خرپایی تحت امواج تصادفی

—-

دسته‌ها: عمران

دیدگاهتان را بنویسید