دانشکده تحصیلات تکمیلی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”
مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل
عنوان:
مطالعه علل تصادفات و روشهای کاهش اثرات آن

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده:
در تمام کشورها موضوع تصادفات جاده ای یکی از مهمترین عوامل مـرگ و میـر بخصـوص در رده ی سـنی
افرادی می باشد که از لحاظ اقتصادی فعال محسوب میشوند. این موضوع بویژه در کشور مـا بسـیار مهـم اسـت
زیرا هم اکنون از لحاظ آمار تلفات در مکان اول جهان جای داریم . هزینه های تصادفات هم در ایران بسـیار
بالاست و بطور مثال در سال هشتاد این رغم بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان که معادل 3 % تولیـد ناخـالص
ملی همان سال بوده می باشد. در مجموع برای کاهش تعداد و اثرات تصادفات بایستی آغاز عوامل موثر بر تصـادفات
را شناسایی نمود مانند روسازی، حجم تردد خودروها، ضریب ساعت اوج (PHF) ، تأثیر پلیس و جریمه ها
،بیمه و … و سپس برای هر کدام به تفکیک شرایط کاهش اثرات آنرا در تصادفات ، سنجیده میشود.

مقدمه:
در حال حاضر تصادفات جاده ای و درون شهری یکـی از مهمتـرین علتهـای مـرگ و میـر در کشـورمان
بحساب می آید و با وجود تحقیقات بسیاری که سازمانها و ارگانهای مختلف مانند سازمان ترافیک، وزارت
راه و … در این باره انجام داده اند اما نتیجه آن بطور ملموس نظاره ن شده می باشد. آمارهایی در فصـل اول
در باره شدت و اندازه تصادفات آورده میشود که کشورهای دیگر را با کشورمان مقایسه می ‌کند . همچنین
هزینه های کمی و کیفی مه در تصادفات متحمل می شویم و محاسبه کل هزینههای تصادفات در یـک
سال در فصل دوم آورده شده می باشد.
در فصل سوم مدلهای ریاضی که برای تصادفات جاده ای و درون شهری ارائه شده می باشد ، آورده می شـود
و سر انجام در فصل آخر هم به مطالعه تک تک عوامل مهم در تصادفات و روشهای پیشگیری و بهبود آن
آورده میشود.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران : بررسی عومل موثر بر پایداری شیب های سد خاکی

در مطالعه تصادفات جادهای از دیدگاه آمار برداری دو مورد کلی هست که عبارتند از:
1- «گزارش دهی» که شا مل تهیه اطلاعات اولیه و گزارش مقدماتی می باشد.
2- «مطالعه» که شامل جمعآوری اطلاعات تکمیلی بعدی و گزارش نهایی میباشد.
طبق این تقسیمبندی، اگر اطلاعات مندرج در پرونده تصادف فقط همان گزارش پلیس باشد، تصادف «گزارش»
شده اما «مطالعه» نشده می باشد. این طرز تقسیمبندی ساده همواره معایب و اشـکالاتی را بـه همـراه دارد . اولـین
اشکال اختصاص اولین مرحله به «گزارشدهی»می باشد ونه به «مطالعه» که این با نظر پلیس مغایرت دارد. پلـیس
مرحله «گزارشدهی» یک تصادف را هرچند ساده هم باشد، جزئی از «بررسـی» تصـادف مـیدانـد. بـه عـلاوه،
تشخیص و تعیین فقط دو مرحله فوقالذکر وظایفی را که علاوه بر «گزارش دهی» هست به هم آمیختـه و
بدین ترتیب تفاوتهای اساسی بین ثبت یافتهها (اندازهگیریها و عکسها) و نتیجهگیریهای مربوط به اینکـه اصـولاً
تصادف چگونه به وقوع پیوست (تفسیر و استنباط ) را مبهم میسازد.
بدین ترتیب، پنج مرحلهای که در مطالعه تصادف ذکر میشـود، بـه عنـوان یـک تقسـیمبننـدی قابـل قبـول در
کشورهای توسعه یافته مورد قبول قـرار گرفتـه و مـورد عمـل قـرار مـی گیـرد. در هریـک از مراحـل پـنجگانـه
مزبور،عملیات زیر بایستی به گونه سیستماتیک انجام پذیرند:
1- «گزارشدهی»، مرحله اساسی جمعآوری اطلاعات اولیه می باشد که به منظـور تشـخیص و دسـته بنـدی نـوع
تصادف، وضع افراد، اندازه خسارت و برنامهریزی مراحل بعد انجام مـیپـذیرد. درایـن مرحلـه مطلقـاً اظهـارنظر
قطعی و ابراز عقیده و تفسیری وجود ندارد.
2- «مطالعه محلی»، آزمایش و ثبت نتایج تصادف وهمچنین کسب اطلاعات اضافی در محل وقوع تصادف کـه
ممکن می باشد بعداً قابل حصول نباشند و آمار و اطلاعات و آمار تکمیلی موردنیاز گزارش تصادف می باشـد. درایـن
مرحله نیز تنها اطلاعات موردنیاز بوده و هنوز موقع تفسیر و نتیجهگیری نیست.
3- «آماده سازی فنی»، جمعآوری آخرین قسمتهای اطلاعـات وآمـار و سـازماندهـی بـرای مطالعـه و تفسـیر
اطلاعات می باشد. دراین مرحله اطلاعات جمـعآوری شـده در هـر سـه مرحلـه، مـنظم و کلاسـه شـده و پـاره ای
نتیجهگیریهای اولیه راجع به شرایط و اوضاع و احوالی که منجر به وقوع تصادف گردید به اقدام میآید.

تعداد صفحه :142
قیمت: 14700 تومان


***

—-

پشتیبانی سایت :       

دسته‌ها: عمران

دیدگاهتان را بنویسید